Mina Synder.se (Sveriges syndigaste fantasier)

onsdag 27 februari 2013

Var går gränsen för våldtäkt?

Genom att ens skriva rubriken blir jag förbannad.....

Ska det ens vara en diskussion? 

Jag googlade just dessa ord... "Var går gränsen för våldtäkt?" och jag hamnade på många forum för unga människor och det är någonting som jag tycker är fruktansvärt skrämmande. Att inte veta vad som är en våldtäkt och inte...

Jag hittade ett filmklipp ifrån UR som var ganska obehagligt så om det här är väldigt känsligt för dig som läsare så se inte filmen!



För mig har sex blivit alldeles för "vardagligt" och liberalt om ungdomar, och vuxna också för den delen, inte vet var gränsen mellan sex och våldtäkt går!

Jag läste i ett forum där en kille på fullaste allvar (antar jag) frågar om han våldtagit en tjej då den här tjejen sagt nej och han hållit fast henne och utfört oralsex och petting på henne.
Självklart är det våldtäkt!

Två män står utanför krogen. Klockan är 2 och båda är relativt berusade. De är inte överens utan står och skriker åt varandra. Den ene knuffar till den andre. Båda är lika arga. Efter att ha stått där en stund slår den ena till den andra. En ordentlig smäll så han faller i marken. Han får ont. Väldigt ont...

Berättelsen ovanför... Är det misshandel? 
De var ju lika arga båda två!
Är det misshandel bara för att en av dem gick över gränsen?



En kvinna på krogen sitter i ett hörn och grovhånglar med en man. De rör sig mot toaletterna för att få vara mer ifred. De tar på varandras kroppar och eggar igång varandra ordentligt.
Mannen leder in kvinnan på toaletten och låser dörren.
När dörren väl är låst börjar mannen klä av kvinnan. Hon vill inte utan säger nej och försöker gå... Mannen fortsätter... Han håller fast henne och ser till att få sig sin njutning.

Den här berättelsen.... Är det våldtäkt?
De var ju lika kåta båda två!
Är det våldtäkt bara för att en av dom gick över gränsen!


Var gränsen för våldtäkt går är inte så jävla klurigt... Eller hur?

Har inte den ene personen sagt Ja så är det Nej!

En full person som inte är förmögen att göra eller säga något.
En person som blir fasthållen.
En person som genom hot inte kan skydda sig.
En person som säger Nej.
En person som visar med hela kroppen att det är nej.

DÅ ÄR DET VÅLDTÄKT!

Fan... ska det vara så jävla svårt att förstå det?!

Ni kan gå vidare med era förbannade jävla liv som om ingenting hade hänt.
Vad händer med de människor som blivit våldtagna?
Någon har tagit sig rätten till deras kroppar....
De får sår... Sår som kanske aldrig läker... Sår som ger stora ärr...
Sår som kommer att påverka dem resten av deras liv... 


"Om en vas går sönder kan du limma ihop den. På avstånd ser den vacker ut där den står men går du lite närmare kommer du se att den är trasig och skör."



Som partner till ett våldtäktsoffer har man ett stort arbete framför sig... Vasen går lätt sönder...


Puss


Your Mistress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar