Mina Synder.se (Sveriges syndigaste fantasier)

onsdag 14 november 2012

Homosexuella föräldrar ger identitetskris

Innan det blir några sura miner över rubriken vill jag förklara mina funderingar. 
Jag säger inte ATT det är så. 
Jag undrar om det finns en möjlighet.

Jag har funderat en hel del på vad jag tycker om samkönade föräldrar. Hur jag tror att det skulle kunna påverka, OM det skulle kunna påverka. Helt enkelt om jag tycker att det är rätt eller fel.

Idag hittade jag en ganska gammal artikel om en pojke som blev adopterad av ett lesbiskt par i USA. När pojken var tre år gammal och behärskade språket sa han "Im a girl" och det tolkar föräldrarna då som att pojken alltid känt sig som en flicka.
När pojken sedan var elva år började hans könsbyte. 
Föräldrarna vill hjälpa honom så att det blir lättare för honom senare i livet.

I min värld är det helt åt helvete att en elvaåring får bestämma en sådan viktig sak. När man är elva år är man inte mogen nog att bedöma sin sexualitet och se konsekvenserna av det beslut som tagits. 

I Sverige får barn bestämma vilken av föräldrarna denne vill bo hos i tolv års ålder då man anser att barnet är moget att klara av att välja.

Hur ska då en elvaåring kunna bedöma ett val som påverkar resten av livet?

Min fundering här är om det finns någon koppling mellan pojkens förvirrade könsidentitet och det faktum att han har lesbiska föräldrar. 
Kan det vara så att pojken är uppväxt med flickor och därför säger "Im a girl"?

Ska det här verkligen vara acceptabelt?
Är det här någonting vi kommer se mer av i samkönade föräldraskap?



ref. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2043345/The-California-boy-11-undergoing-hormone-blocking-treatment.html



Puss


Your Mistress

2 kommentarer:

  1. Behöver inte betyda att det är så hos alla homosexuella föräldrar. Om man kollar överlag så är det mer hetrosexuella föräldrar som stöttar sina barn till könsbyte i tidig ålder än homosexuella. Men bara för att det var ett lesbisk par så blir det helt plötsligt en jätte grej av det hela! I'm just saying... Btw jag diggar bloggen! :D Sjukt grym <3
    //Tjejensomgillarpattarochkorv

    SvaraRadera
  2. Hej, jag tror det är lite så, sen att hetro också kan göra det tror jag är mera accepterande då vi alla är hetro till ett accepterande livsstil, dock har jag inget emot homosexuella, men märker på vissa saker ang ett av våra barn då hennes mor är lesbisk och gör saker som hennes mamma gör med mina barn vilket gör att jag ser rött!! =) / Dock händer säkert detta med motsatts kön men saken är ju att jag som inget har emot homosexuella vill nog helst att dom får en partner som är det motsatts könet

    SvaraRadera